wtorek, 23 września 2014

Figi zapiekane z gorgonzolą i miodem


Co u Was, moi Drodzy? U mnie trochę brak czasu na cokolwiek - taktyka zostawiania rzeczy, do których nie pałam wielką sympatią, na sam koniec, po raz kolejny okazuje się nie do końca trafiona. Już sił brak na patrzenie na jakikolwiek kodeks, nie wspominając o tych najmniej lubianych. ;)
Przypomniało mi się, że kiedy byłam w przedszkolu, którego skądinąd też nie znosiłam, miałam zupełnie odwrotną taktykę - najpierw zjadałam kanapki, które nie zachęcały mnie swoi wyglądem i obgryzałam skórki z chleba od pozostałych po to, żeby na koniec móc się delektować ulubionym żółtym serem, taki ze mnie smakosz był. ;) Może czas powrócić do tamtej strategii? Jedyną jej wadą było to, że czasami już nie starzało apetytu na zjedzenie tych najlepszych kąsków.

W przypadku dzisiaj prezentowanych fig na pewno nie będziecie mieli dylematu, co zjeść najpierw - po prostu zjecie wszystko naraz w ekspresowym tempie. Polecam na lekką kolację na ciepło albo przystawkę.

Składniki (2 porcje):
6 fig
100 g gorgonzoli albo innego sera z niebieską pleśnią
miód
rukola

Wykonanie:
Figi myjemy, a następnie nacinamy je na krzyż, nie docinając jednak do końca. W środek nakładamy pokruszony ser gorgonzola, a następnie całość polewamy odrobiną miodu.

Figi zapiekamy ok. 15 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Podajemy z rukolą, możemy je również skropić octem balsamicznym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...