wtorek, 11 lutego 2014

Mus czekoladowy



Dzisiaj przepis niezwykle prosty - tylko dwuskładnikowy. Jak się jednak często okazuje, taka prostota jest najlepsza. Czekolada i schłodzona śmietanka, a dla miłośników obłędnej słodyczy jeszcze odrobina cukru pudru. Z jednej strony ten mus jest tak pyszny, że najchętniej usiadłabym z wielką miską na kanapie i zjadła całą zawartość. Z drugiej - po prostu nie da się zjeść go dużo. Chociaż z jeszcze trzeciej strony, jestem przekonana, że Igor dałby sobie radę z tą miską. :)

Znacie kogoś, kto nie lubiłby czekolady? :) Ja chyba nie. Czekolada jest dobra na wszystko - na pogodę, na niepogodę, na małe smutki i na wielkie radości, na poniedziałkowy poranek i na relaksujący weekend. U mnie - na lenistwo z dala od zabieganej Warszawy. Na zdjęciach możecie zobaczyć serwetę haftowaną przez moją Mamę! ;)

A propos czekolady. Zrobienie dobrego uczynku w zamian za czekoladę - brzmi całkiem nieźle, prawda? :) Sprawdźcie dzisiaj, gdzie w pobliżu Waszego domu zlokalizowany jest najbliższy punkt pobierania krwi. Cała operacja oddania krwi zabierze Wam zaledwie około godziny, a satysfakcja, że można komuś dzięki temu pomóc, jest naprawdę ogromna. Niech niezdecydowanych przekona osiem tabliczek czekolady, które stanowią równowartość kaloryczną oddanej krwi i które otrzymuje każdy dzielny krwiodawca. ;)



Składniki (4 porcje):
400 ml schłodzonej śmietanki 36%
1 tabliczka ulubionej czekolady (mlecznej lub gorzkiej)

Opcjonalnie: cukier puder

Wykonanie:
W kąpieli wodnej rozpuszczamy tabliczkę czekolady. Odstawiamy na chwilę do wystudzenia.
Zimną śmietankę ubijamy mikserem do momentu aż stanie się sztywna. Na tym etapie miłośnicy obłędnej słodyczy mogą dodać do śmietanki nieco cukru pudru.
Cały czas miksując, stopniowo dodajemy czekoladę, aż do całkowitego wymieszania składników.
Przekładamy mus do pucharków. Można go udekorować dodatkowymi kostkami czekolady, owocami lub wiórkami kokosowymi. Podajemy schłodzony.


2 komentarze:

  1. Ja przy oddawaniu krwi dostałam jeszcze budzik ;)
    Pyszny mus, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie by budzik nie przekonał, jestem strasznym śpiochem :))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...