poniedziałek, 17 lutego 2014

Kakaowe naleśniki z serkiem mascarpone


Jako dziecko podobno byłam strasznym niejadkiem. :) Kiedy Mama pytała, co chcę zjeść, oczywiście wymyślałam jakieś niestworzone rzeczy, których później i tak nie zjadałam. Zwykle mamine wysiłki szły na marne, a moim ulubionym obiadem były naleśniki bez nadzienia. :)

Miłość do naleśników pozostała mi do tej pory - potrafię w środku nocy wstać z łóżka, pójść do kuchni i zacząć je smażyć. Teraz już z nadzieniem - na słodko, na wytrawnie... Naleśniki na pewno pojawią się tutaj niejeden raz.

Składniki (6 naleśników):
pół szklanki mleka
pół szklanki mąki
1 jajko
1 łyżka cukru pudru
szczypta soli
2 łyżki kakao
olej do smażenia

Nadzienie:
250 g serka mascarpone
2 łyżki cukru pudru
1 łyżka soku z cytryny

Polewa:
50 g mlecznej czekolady
2 łyżki mleka

Wykonanie:
Wszystkie składniki naleśników (oprócz oleju) dokładnie miksujemy, aż do uzyskania gładkiej masy. Następnie odstawiamy masę na piętnaście minut do lodówki.
Na rozgrzaną patelnię wylewamy kilka kropli oleju. Kiedy dobrze się rozgrzeje, smażymy naleśniki - z podanych proporcji powinno wyjść ich około sześciu.

Serek mascarpone mieszamy łyżką z cukrem pudrem i sokiem z cytryny. Powstałą masę rozsmarowujemy na usmażonych naleśnikach i składamy je w kopertę lub zwijamy w rulon.

Czekoladę z dwiema łyżkami mleka topimy w kąpieli wodnej. Powstałą polewą polewamy naleśniki.



3 komentarze:

  1. oooo, u mnie też dziś naleśnikowo :) naleśniki jak śledzie - dają nieskończoną ilość możliwości. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, spodobał mi się Twój blog, dlatego postanowiłam zaprosić Cię do zabawy Liebster blog, więcej na moim blogu.
    Serdecznie zapraszam!
    http://weekendowa-kuchenka.blogspot.com/2014/02/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...