piątek, 31 stycznia 2014

Śniadaniowa owsianka


Dzisiaj krótko. Prosto. Najsmaczniej.

Muszę przyznać, że bardzo rzadko jadam śniadania. Pomijając te przygotowywane dość późno w bardziej leniwe dni, co do zasady zdecydowanie jestem zwolennikiem dodatkowych kilku czy kilkunastu minut snu niż zjedzenia kanapek przed wyjściem z domu. :)
Kiedy jeszcze mieszkałam z rodzicami, Mama zawsze pilnowała, żebym zjadła śniadanie. Przez długi czas te poranki były moją najmniej ulubioną porą dnia ;-)

Czasem jednak mam ochotę na śniadanie - ot, taki kaprys. ;) Wtedy najczęściej króluje owsianka - nomen omen, także znienawidzona w dzieciństwie. Też nie znosiliście różnego rodzaju zup mlecznych podawanych w przedszkolu? :)

Jeżeli skrupulatnie planujesz śniadanie na kolejny dzień, wieczorem wsyp płatki owsiane do szklanki i zalej je wodą - tak, aby je przykrywała. Przez noc płatki powinny wchłonąć całą wodę. Takie moczenie powoduje zmniejszenie występującego w płatkach owsianych kwasu fitynowego, który blokuje wchłanianie przez organizm cynku, wapnia, żelaza i magnezu. Poza tym, że wcześniejsze namoczenie płatków sprawia, że są o wiele zdrowsze, ale też i smaczniejsze.
Jeżeli jednak ochota na owsiankę nachodzi Cię nagle, tak jak mnie, myślę, że przygotowanie jej na szybko też nie jest taką straszną zbrodnią. Pamiętajmy, że płatki owsiane zawierają mnóstwo błonnika, który da nam energię na cały dzień - dlatego owsianka często staje się podstawą diet odchudzających.

Składniki (1 porcja):
4 łyżki płatków owsianych
pół szklanki mleka
szczypta soli
łyżeczka miodu
garść suszonej żurawiny, płatków migdałów, posiekanych orzechów włoskich lub innych ulubionych bakalii

Wykonanie:
Płatki owsiane (namoczone bądź nie) wsyp do rondelka i zalej mlekiem. Koniecznie dodaj do nich szczyptę soli - bez niej będą po prostu bez smaku.
Płatki należy gotować ok. 5 -10 minut do uzyskania pożądanej konsystencji. Gęstość owsianki można regulować według własnych upodobań poprzez dolanie większej ilości mleka lub dosypanie płatków. Z podanych przeze mnie proporcji wychodzi dość gęsta owsianka.
Po osiągnięciu pożądanej gęstości zdejmij owsiankę z ognia i odstaw na jeszcze dwie minuty. Po tym czasie dosłódź ją miodem i posyp ulubionymi bakaliami. Zdrowe i dające energię na cały dzień śniadanie gotowe :)


2 komentarze:

  1. Dzisiaj u mnie też była owsianka według tego przepisu. Nie wyglądała jednak tak ładnie, niestety. Jedyną ozdobą były podeschnięte sliwki podkradzione Benkowi :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...